Natură Statică și Flori
Natură Statică
Rep: Foarte multe pânze sunt, constant, reținute; chiar și tabloul în care de-acum sfidează eternitatea cucurbitaceea: opțiune probabil a unui îndrăgostit de culoare, de galbenul magic?
Gasser: Ați pus punctul pe i: pretextul acestui tablou este culoarea, galbenul magic, cum i-ați spus, galbenul care se lasă disociat în mii de tonuri de galben.
Flori
Tradiția picturii românești se regăsește și în alegerea subiectelor: peisaje, flori și portrete de copil. În toată creația lui Gasser se regăsește această axă de legătură cu natura, tratată cu sinceritate. Poate că voit a evitat extreme și experimentări moderniste aduse de pictura contemporană, a evitat interpretări expresioniste sau suprarealiste, preferând tratarea cu aceeași atenție a subiectelor constant cu propria metodă, cu propriile trăiri și bucurii estetice.
Artistul încearcă să ne prevină că nu suntem înconjurați de mașini sofisticate, de industrializări excesive care dezumanizează omul, că mai există totuși ape, arbori, flori – natura – menită să ne facă mai buni, să ne reumanizeze.
Știu că acesta i-a fost un suport ideatic, mărturisit, al întregii sale spiritualități care l-a urmărit până în ultima clipă, înainte de a se săvârși și care transpare în fiecare lucrare a sa.
Expozițiile au învățat publicul să recunoască un Gasser după lirism, echilibru compozițional, armonic cromatică și, bineînțeles, melancolia peisajului deltaic. Cei care și-au potrivit gusturile pentru lumina difuză și lăptoasă a zilelor gasseriene, albul diafan al acelorași ape deltaice răpite în culorile pictorului, pentru sălciile noduroase și florile proprii unui artist îndrăgostit de vara Deltei și-au achiziționat chiar tablouri sub semnătura acestui pictor, în colecții particulare.